torsdag 16 januari 2014

Vad skriver vi på Facebook

Jag har som vana att skriva nåt på Facebook varje dag. Skriva nånting om min dag. Det mest spektakulära jag har varit med om idag var att prova simdräkt. Kränga av mej en massa varma vinterkläder och kränga på mej en simdräkt. Skulle jag ha skrivit nåt om att prova simdräkt i kylan eller prova simdräkt med en massa varma kläder skulle det ha kommit så många kul kommentarer att jag bara inte gitte. Skrev istället om nånting som jag kände väldigt starkt när jag kom hem - vilken ynnest det är att få tala till inspirerande och frågvisa abiturienter. Alltå en positiv uppdatering igen. Vi blir ofta kritiserade för att Fb är en glansbild och att vi visar en värld som inte existerar. Vi skriver inte om de dystraste stunderna vi haft under en dag. Vi kan. Jag kan också men det är sällan jag gör det. Skriver jag sånt så gör jag det i bloggen. Känns bara så. Dessutom tror jag att det gör gott att skriva om positiva saker. Jag mår bra av det. Så gör jag också i min aftonbön. Tänker på det positiva jag fått under dagen och säjer tack. Jag har för mej att modern psykologi hejar på sådant beteende. Så uppdaterare - skriv positivt om det känns så. Utan att överdriva. Kanske vi borde skriva in ett Tack för det! i statusen också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar