tisdag 7 januari 2014

Presentskåpet

Jag har hållit mej med presentskåp så länge jag kan minnas. Där har jag under åren samlat gebortsaker. Det kan ha varit handarbeten (inte så mycket sådant nu just), namngivna presenter som jag bara har snubblat över men framför allt - fynd som jag bara inte har kunnat låta bli. Sen när det har behövts nån liten sak har det bara varit att öppna och fynda i presentskåpet. Och på det här sättet är det ju också legitimt att fynda på rea. Något för mej själv hittar jag inte - jag har allt. Men presentskåpet - det tar tacksamt emot det där nätta, praktiska, prisvärda som jag matar in. Ibland kan det hända att jag tullar litet på innehållet om jag behöver ett ljus eller en bunt servetter. Men oftast får sakerna vara kvar. Det är väldigt trevligt att städa presentskåpet och bli påmind om vad som finns. Idag kom jag hem med en ny tingest. Köpt till halva priset. Vad det är kan jag ju inte berätta...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar