tisdag 21 januari 2014

Pirkka nästa

Har gjort nåt som borde få en plats i Pirkka-niksit. Det är så här att jag har litet dåligt med vinterytterplagg. Har nog men de börjar vara gamla och slitna. Har sökt en dunjacka modell längre. Hittade ingenting som inte gör att jag ser ut som en Michelingubbe och som en Michelingubbe vill jag inte se ut. Och då man nu inte får tag i nån Lodenkappa i det här landet. Hösten har varit varm och också vintern fram till nu. Det har ofta blivit så att jag har tagit till min älskade sommar/vår/höst-jacka. Som vi kallade landstigningsrock när vi var mods och de senast var moderna. Nåväl - den är bra och med tjock tröja under fullt gångbar som vinterplagg. Men vad gör hon? Jo hon tar sin vackra estniska mönstertröja som är precis rätt storlek och syr in den som foder i jackan. Helylle och vindtät jacka. Hur bra som helst. Och vackert också tycker jag. Bedöm själva. Och så dyr som jackan var kan den nog gott användas både vinter och sommar.
Men slutklämmen får nog vara: mera lodenkappor åt folket!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar