onsdag 29 januari 2014

Påminnelser

Då jag kom till ögonkliniken härom dagen frågade man om jag fått sms-påminnelse inför den bokade tiden. Det hade jag inte eftersom jag min vana trogen inte hade uppgett mitt mobilnummer utan min e-postadress. Det visade sej att man skickar ut påminnelser om bokade tider typ nån dag före. Ett sms. På något sätt kan jag tycka att det är onödigt. Har man fått en tid har man väl noterat den i sin kalender och den måste man ju kunna hålla koll på själv. Vi diskuterade det litet , mottagningspersonen och jag. Hon menade att folk lever så hektiskt liv att det kan behövas en påminnelse strax före. Kan det verkligen vara så med alla möjligheter att ha kalendrar som aktivt påminner? Antar att det inte är nån aktiv handling från ögonkliniken men ändå...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar