onsdag 15 januari 2014

Nåt nytt

Jag har allt jag behöver. Suck, tänker jag ofta. Det var så skojigt när man byggde upp sitt hem och samlade på serviser, sökte gardiner och till och med möbler. För att inte tala om tider när man behövde baskläder - blå tröjor, bruna koftor och så. Nu borde man ha en garderob för varje klädfärg för att aktivt minnas vad man har. Nå kanske jag tar i nu men nån sanning finns i påståendet.
Idag går man på rea och konstaterar att ok - billigt men inget jag behöver. Det omtalade presentskåpet blir räddningen för fyndlusten.
Men nu - nu behöver jag nånting. En smarttelefon. Först till sommaren egentligen eftersom den behövs för att ge nät till plattor/datorer på torpet.Och det är så roligt att kolla in! Jag möter så trevliga och kunniga människor i riktiga butiker. Och sen att läsa mera på nätet. Och diskutera på Facebook. Jag ska ha både telefon och anslutning. Den karamellen ska jag suga länge på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar