söndag 12 januari 2014

Ljuset

Oj vad det har skrivits om det kompakta mörker vi har befunnit oss i. Och vad det tjoades när dagarna äntligen börjar bli längre. Och visst lär det vara så att åtminstone en majoritet av oss mår dåligt av att vistas i mörker/frånvaro av ordentligt dagsljus. Själv är jag ju sån som gillar mörkermyset så mycket att jag undrar om jag också biologiskt är fri från ljusbehov. Vet inte men måste nog erkänna att det är en skön känsla att ha varit ute på en lång promenad på dagen. En dag som för en gångs skull var ljus. Både av att vädret var nästan klart och av att det låg snö på marken. Känner mej upplyft. Eller så var det den sunda motionen i frisk luft som gjorde det. Kan i alla fall glädjas med alla ljusälskare över att ljuset är på väg. Och bara jag riktigt kommer över julavslutandet så börjar jag också gilla och längta. Snart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar