måndag 6 januari 2014

Herätys!

Hade en väldigt mödosam insomning i gårkväll. Somnade nångång kring klockan 2 men tänkte att det är okej eftersom jag inte har några tider att hålla. 7.15 kommer jag långsamt och motvilligt upp ur min djupa sömn - nånting tjuter nånstans. Och så  slutar det. Inte väckarklockan. Inte brandlarmet. Upp för att kolla telefonerna - det kan ju vara nån i nöd. Inga missade samtal. Kan förstås inte somna om. Vad kan ha hänt. Ännu en telefonkoll. Den som ligger i vardagsrummet har en obekant symbol. En väckerklocka. Hm. Kollar närmare. Väckning aktiverad - tiden verkar vara 8.00 (den har inte fått vintertid ännu). Betyder att jag (kan inte med bästa vilja i världen skylla på nån) har tryckt på nån knapp. Betyder troligen också att den har ringt ett bra tag. Kan också betyda att nån granne har väckts och oroats. Gissa vem som strax ska testa hur telefonens ringsignal låter och hur länge ringningen pågår.
Och naturligtvis blev det ingen fortsatt sömn - jag var så nyfiken på dagen att jag gick upp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar