måndag 6 januari 2014

Edvin och Elin

Vi har de senaste dagarna överösts med delningar och uppmaning till delningar av en artikel i Vasabladet (http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/16194). Artikeln syns nu men eventuellt inte för alla. Därför: det handlar om 10-årige Edvin från Sverige som åkte Vasabåt och där träffade 10-åriga Elin. Som han nu inte har nån kontakt med. Vill ha kontakt och söker henne på olika sätt. Visst är det gulligt och visst är gossen företagsam och visst är det fantastiskt att man kan få tag i människor. Och gullig är han också. Men nånstans i mej reagerar jag med nej! Inte ska en 10-åring jaga en annan 10-åring via media. Vad säjer Elins mamma? Vad skulle du - småflicksmamma säja? Mediedrevet skulle vara enormt om hon hittas. Det är på nåt sätt i samma serie som att småflickor klär sej utmanande och vuxet, att barn inte är barn längre.
Jag vill gärna att Edvin och Elin ska få träffas och ha kul tillsammans som de 10-åringar de är. Men jag kan varken gilla eller dela artikeln. På ett sätt delar jag ju nu när jag lägger upp bilden på gossen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar