torsdag 2 januari 2014

Att hitta fram

Jag ska på visit idag. Till ett ställe som är obekant för mej. Och nästan hela vägen dit är obekant för mej. Jag skämtar om det som ett problem på Fb men det finns en gnutta allvar bakom skämtet. Jag har ett enormt dåligt lokaliseringssinne. Och tydligen bildminne också när det handlar om att minnas vägar. Det hänger väl ihop. Man memorerar inte när det inte är intressant eller lätt. B brukade skämta med mej då vi körde till Monå och fråga vilken färg huset efter nästa krök har. Sällan och aldrig visste jag medan han verkade ha hela vägen på film i huvudet. Och ett annat fenomen . När jag rör mej på främmande ort kan jag känna en isande kyla och ett stort obehag när jag ska vända om hörnet och inte vet vad som möter. Säkert så allvarligt att det har ett namn.
Men jag är bra på att läsa kartor och följa kartor - det är det att köra utan att känna igen som är otäckt.
I det här fallet är det ett skämt. Jag ska köra typ 18 km - har mål i mun och telefon med mej. Och dessutom har jag instruktioner både av Google maps och den jag ska besöka. Har också skärmklipp av vägen i lilldatorn. Men om jag skulle röra mej mycket på det här sättet skulle det nog bli aktuellt med en gps eller telefon/dator som är nätkopplad när jag kör. Men det här dagens körande blir nog bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar