torsdag 19 december 2013

Time-out

När man minst anar det kommer behovet av att ta time-out. Ännu imorse trodde jag att jag skulle gå på en bolagsstämma och efter det fixa håret inför morgondagens julfest. Men så plötsligt på väg till butiken i regnet slog det mej att jag inte i alla lägen behöver vara så plikttrogen. Jag får också skippa ett möte ibland. Och göra det som kändes som en nödvändighet - ta ett julbad och ha god tid att fixa håret. Jag har varit stressad och lessen och sovit urdåligt. Så jag behövde badterapi. Och oj vad det var skönt. Skumbad, stearinljus och julnumret av Lantliv (tack R för den). Och en julöl hade jag också. Nu hoppas jag att jag lyckas hålla den sköna känslan av lugn och ro. Kompletterad av andningsövningar gör det nog att nästa natt blir bättre ska ni se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar