torsdag 19 december 2013

Praliner

Jag äter väldigt litet godis. Men till julen vill jag ha choklad. I ask. Med fyllning. Jag kallar dem praliner fast jag inte riktigt vet hur man definierar praliner. Det ska alltså köpas en ask praliner. Observera en ask. Har reagerat på att det i år är väldigt många masserbjudanden på just praliner. Fem askar till ett pris av xxx. Varför såna enorma mängder choklad? Nå jag vet att jag inte är nåt storkonsumerande hushåll men ändå. Eventuellt kommer de här masserbjudandena av att vi ju har en godisskatt som har höjt priset också på pralinerna. Såg jag igår. Kanske praliner till rabatterat pris är lockvara. Ofta är de där fempack-pralinerna hopbuntade till ett enda paket. Men nånstans ska jag väl hitta min favoritpralin. En ask tack! Eller är det så att vi får börja samköpa och byta enligt modell från gårdagens inlägg?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar