söndag 8 december 2013

Kort och kallt

Till och med jag har börjat känna att mitt älskade långkjolmode inte är användbart. Och den långa kappan har förpassats till källaren. Det betyder att jag går i korta kjolar och korta kappor. Och fryser. Stor del av benen som blottas för kylan. Idag hade jag dubbla strumpor men nog var det kallt. Hur gjorde vi förr? Jag har ju varit kort förr - och då menar jag kort-kort... Visserligen var tjock strumpbyxor moderna då också men nog må vi a frusit. Men man utgick väl från att man skulle frysa då - man ville ju vara fin. Och precis som nu var byxorna då av jeanstyp - världens kallaste benkläder. Men under kan man åtminstone ha varma långkallingar. Men alltså - de stackars benen med kortmodet! Mera långa kappor åt folket! Förslagsvis lodenkappor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar