söndag 29 december 2013

Fullt och överfullt

Ifjol tänkte jag ta Netflix på prov till jullovet men konstaterade att jag hade tillräckligt med filmer också utan. Och precis samma sak är det i år. Jag spelar in så mycket att boxen hotar bli full mest varje dag. Gitter inte ta ut material till extern disk - det är så arbetsdrygt. Så det blir att städa. Och det som stryker på foten blir nåt faktaprogram. Fråga doktorn har nog rykt - bra program men också 45 minuter plats. Plats för filmer, plats för serier. Den som jag tycker mycket om nu just är Fröken Frimans krig - tredelad svensk. Och så kan man ju inte låta bli att se Skärgårdsdoktorn trots att jag har sett förr. Och så Stig-Helmer. Har faktiskt inte sett alla förr. Och det är faktiskt en film där jag ibland skrattar högt. Sker annars sällan när jag ser på film. Av nån anledning har jag mest hela hösten sett avsnitt av Archie Bunker - Familjen är värst. det tycks komma två avsnitt per dag just nu så det är många som väntar på att bli sedda. Nån sorts nostalgi misstänker jag. Det ser ut som om jag skulle se på väldigt lätta saker. Gott så men det har nog varit djupare filmer också...
Ja och idag en ny Stig Helmer - och några Fråga doktorn raderades.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar