lördag 7 december 2013

Festen

Det hör väl till att varje person som fattar pennan/slår på tangenter idag ska skriva nåt o m rikets självständighetsfest. Så även jag. Och nu tar jag inte ställning till festens vara eller inte vara.
Jag gillade konceptet. Det var mera tittarvänligt med konsert än dans och eftersom jag nog inte blir något annat än tittare i sammanhanget hejar jag på en fortsättning i samma still. Tammerforshuset gillade jag inte - såg ut som en prydligare skola - lika sterilt. Men säkert bra och luftig med tanke på att publiken var stor och alla behövde luft. Och fantastiskt att det finns en konsertsal som tar 1800 pers! Sen blev det ju tråkigare för tv-tittaren när kläderna inte var så fantasifulla som de brukar vara. De där kort cocktailklänningarna i svart kunde jag nog ha sett färre av. Det enda man hade att reagera på där var ju felen - fel skor, fel strumpor osv. Men visst fanns det långklänningar och stiliga korta också så det får vi väl nog heja på - den fria klädkoden. Och en kort kostar kanske mindre än en lång... Men några borde nog ha satt mellanskillnaden eller skillnaden i pris för en kortare resa på att ta en sväng via stylisten. Men en skojig sak att följa med på tv. I år startade den så tidigt att man inte hann höra Sångargillet sjunga på frihetsstatyn, tyvärr.
Och ja, fru Sauli , Jenni , hon var stilig hon. Och verkar både klok och behaglig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar