tisdag 3 december 2013

Feelis

Och vilken stämningsfull kväll! For till Sundom för att delta i julottan (jo, mina vänner - det ni ser på juldagsmorgonen är redan inspelat). Mörkt och klart. Passade på att gå ner på min tomt och njuta av friden och stjärnhimlen. Det borde jag göra oftare. Och sen - vad den var vacker, den lilla träkyrkan! En riktig julkyrka. Fylldes av folk så jag tror nästan alla platser blev upptagna (kamerakonstruktionerna tog för all del sitt...). Både den vuxna kören och barnkören sjöng. Och varmt blev det! Tror det blev stämningsfullt och bra.
Sen var det ju en upplevelse att köra hem i mörkret. Julmusiken spelade och mörkret rådde utanför,. Vägen kändes nästan främmande. Och vilken vacj´ker stad jag bor i! Att komma mot en upplyst stad från Sundomhållet en mörk kväll! Wow! Och extra mycket nu inför jul. Och Strampen var rena julhuset! Härlig kväll som gav nåt för många sinnen.

Snöigt var det inte,. men lika fint som på bilden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar