lördag 23 november 2013

På Facebook

Jag har ganska många friends på Facebook. Det är jag glad över och jag tycker om det nätverk som har uppstått. I grupper och privat. Som ni alla säkert vet är Facebook något av en livlina för mej. Men hur mycket tid tar det av en att läsa allt vad alla uppdaterar? Svaret är att man inte gör det. Inställningarna hjälper mej och så måste jag nog erkänna att jag väldigt selektiv läser det som mina friens länkar till. Öppnat inte länkarna om det inte berör något som är väldans viktigt för mej. Däremot läser jag nog nästan allt som mina friends producerar själva. Ja, och ännu en sak jag inte gör. Går inte in i nånting typ spel och annat som lyder under Facebook. Låter farligt och vill ha tillgång till en massa saker som jag inte vill bjuda på - varken när det gäller mej själv eller nån annan. Så det är ingen vits, mina friends, att ni bjuder ut sånt.
Och just som jag skriver detta ser jag att min friend M bjuder på en länk med Fredis musik. Och den måste jag ju bara öppna... Det finns alltså undantag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar