onsdag 20 november 2013

På dekis

Mitt hushåll är på dekis. Eller egentligen jag i förhållande till mitt hushåll. Min fina städdisciplin har smulats sönder. Dammsuger inte varje fredag som jag brukade. Och nu har jag varit borta ett par veckoslut. Det går så lätt att man tänker att det inte är så noga när det bara är man själv som ser. Men det är noga. Och nu närmar sej julen och då ska det vara städat. Men på nåt sätt är det som jag skulle vara i en bubbla och inte få till det. Blir bara hängande i soffan den tid jag är hemma. Men jag vet också att städning är bästa terapi för mej. Så nu ska det bli av! Ska ta itu med julstädandet - det brukar ge mej harmoni och positiva tankar. Och ett prydligt hem,vilket är så viktigt för mej. En positiv sak med dekistillståndet är ju att man märker skillnaden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar