tisdag 12 november 2013

Mastodont

Förra veckan när jag var på kurs sades det att jag skulle ta med egen dator. Visste att vi skulle jobba med ett visst program som är litet trögt både p plattan och i minidatorn så jag packade in stora laptopen i dess väska och släpade med den.Kände att den var uråldrig då jag jämförde med de eleganta små datorer/plattor som de andra hade. Dessutom är min stordator så batterisvag att den gärna vill vara kopplad till nät. Vilket betydde att jag måste sätta mej nära  ett uttag och ibland ha sladden liggande i vägen för folk. Primitivt.
Idag fick jag kvittera ut en snärtig minikombinationsdator. En platta som kan kopplas till ett tangentbord. Som är utrustad med Win8 - ett operativsystem som jag inte känner s bra till. Så nu blir det att sätta sej in i det. Mysigt. Och helt i tiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar