torsdag 28 november 2013

Inga garantier

När man som jag spelar in filmer på tv går man på nitar ibland och blir tvungen att radera utan att se. Man har inte haft information om filmen och spelat in i blindo. Idag gick jag på en nit trots att jag hade information. Vunnit pris på filmfestivalen i Venedig. Regi Coppola. Måste ha varit en mycket avlägsen släkting till den berömda... Temat var ju inte så lovande - om en Hollywoodstjärna och hans dotter. Jag kan nästan säja att jag inte hörde en enda vettig replik i hela filmen. Mest bilkörning, lyxliv och brudar. Snabbspolade mest hela tiden. Man undrar ju varför jag inte bröt. Filmfestivalen och Coppola gjorde väl att jag hoppades. Vet inte vad Venedigfestivalen går för men brukar räkna med att en Oscar ofta är ett betyg som snarare drar ner än lyfter upp. Minns tack och lov inte namnet på filmen och nu är den slut och raderad.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar