torsdag 24 oktober 2013

Ett möte

Kom endorfinstinn vandrande på väg hem från dagens stavgång. Såg en ung gravid tjej som stod vidsin bil och försökte få in ett barnvagns underrede. Reagerade som jag gör när jag mår bra - stannade och talade. Det visade sej att åket var nyköpt och att hon inte visste hur underredet skulle fällas ihop. Och skulle det rymmas i bilen. Vi hjälptes åt och jag fick lyfts och trixa in det i bakluckan. Medan jag gjorde det såg jag ett bekant efternamn nånstans Jovisst - jag kände mor hennes - riktigt bra till och med och själv hade flickan också en koppling till mej och mitt. Så där fick vi en liten varm pratstund. Och jag vandrade vidare med ännu mer endorfiner i mej. Så ska slipstenar och vardagskontakter dras. Ta kontakt - alltid och överallt. Det är alltid på pluskontot - för båda parter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar