söndag 15 september 2013

Nya recept!

Riva ut, samla, sortera, mappa, copy-pasta - glömma bort. Är det inte så det brukar fungera med matrecept. "Det där ska jag prova" - jo pytt! När det ska lagas mat blir det det samma gamla vanliga. Som nog är gott men kunde bytas ut mot nåt nytt gott. Så var det när B och jag lagade våra supéer och middagar - höjdpunkterna. Så är det absolut nu när jag lagar mat åt mej själv. Det borde absolut bli nån ändring på det! Konstaterade jag idag när jag blev bjuden på den mest utsökta kycklinggratäng. Kom tom  hem med receptet! Och det ska prövas - jag lovar. Plus att jag borde bli aktivare att bjuda folk på mat - då skulle jag kanske inspireras till nya matexperiment. Och ännu - får lust att botanisera i min mammas urgamla kokbok (före Marta) och mina egna nyare - tex Annas mat. Ny mat åt folket!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar