måndag 23 september 2013

Fel bro

Konstaterade till min glädje att säsong två av den förträffliga dansk-svenska serien Bron  ( http://www.svt.se/bron/ )  startade igår. Och med buller och bång. På finsk kanal Finland, Yle fem och Sverigekanal. Och jag valde fel när jag spelade in. Yle fem. Och fel därför att jag inte fick nån textning - varken finsk eller svensk för hörselskadade. Skulle jag ha valt nån av de andra skulle det ha lyckats - finsk textning från Finland, text-tv från Sverige. Och jag behöver text på de flesta rikssvenska filmer. Vet inte om problemet är jag eller otydligt tal i filmen. Eller ovana att höra rikssvenska. Nå, tack och lov så talas det ju en del danska i filmen och då får jag svensk textning. Nästa avsnitt från nån annan kanal. Och, jo - säsong två verkar också bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar