måndag 2 september 2013

Att välja bort - och välja till

Ikväll ska jag på möte till Röda Korsets klubblokal. Damkommittén sammanträder. Första mötet på eviga tider. B var sjuk, möten som krockade, möten som krockade och möten som krockade. Ja faktiskt - är så frustrerad över att vara med i något som jag inte hinner delta i att jag ska säja upp mej från kommittén. trots att det har varit trevligt. Men pinsamt att så ofta få säja nej. Och nog kan jag hungerdagsinsamla trots det.
Sen kommer jag också idag välja bort nåtannat som jag gillar. Surströmming med kolleger hos en bussig pensionerad dito som bjuder varje höst. Är väl nog den största surisdiggaren i hela Österbotten men det måste bli så. Men min nattsömn kan jag inte sitta en hel kväll och fylla magen med mat. Priset blir för högt. Väljer alltså bort.
Och ännu - kurser på Arbis som bjuds i så stora sjok att det blir typ 10 träffar. När man redan vet att ett par av dem krockar med jobbuppdrag är det inte lyckat.
Men att välja bort så här är inte heller lyckat. Allt jag väljer bort är ju sociala saker och det har jag minsann inte för mycket av. Borde alltså hitta nåt i stället. Har tänkt börja med att få mej på bio. En Woody Allen-film som verkar intressant. Vill inte gå ensam (kan nog). Tror jag ska blåsa liv i Fb-gruppen Tillsammans i Österbotten och kolla om nån vill gå på bio med mej. Och så borde jag absolut ställa till surisfest nån tidig kväll /sen eftermiddag. Mums!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar