torsdag 15 augusti 2013

Det var bättre förr

Förr kom det två glada brev med trevliga specialerbjudanden. Boka på nätet - billigare, avgasmätning gratis osv. Men framför allt - en påminnelse om att det var dags. För besiktning. Sen kom det från en och då valde jag oftast den andra efter att ha kollat på nätet och framför allt - läget, det geografiska nämligen. Inga omvägar för besiktning här!
Men nu har det inte kommit nåt brev alls. Och jag vet att det brukar vara hösten. Vad heter stationerna? När exakt ska det besiktigas? Jag kan ju inte ens mitt registernummer.. För att inte tala om ibruktagningsdatum. Nå, idag kollade jag upp och insåg att det ska ske inom augusti månad. Och att det verkar som om min närbesiktningsstation har stängt. Irriterande men det måste ske. Borde ha en bilbetjänt som skulle sköta allt med min bil. Ogillar.
PS - Det kom ett brev idag - frid fröjd och härlighet. Tid beställd och besiktningen betald...


1 kommentar:

  1. Nåmen - nu fick jag brev! Från min favvostation. Vet att jag har bett dem skicka men trodde de hade tappat bort sej. Och enligt brevet finns också min favvoplats kvar!

    SvaraRadera