torsdag 11 juli 2013

Allt på en gång

Jag står och rör i bröddegen som ska hällas i formar. Grannen ringer från sin andra bostad - har tappat nycklarna, troligen nånstans här i stan. Häller degen i formar. Går ut i trappan. Nämen - vi ha ju storstädning med golvboning. Är det torrt. Jo, min avsats - men inte nästa. Sätter fula märken i golvet och drar mej tillbaka. Ringer orolig granne. Går på toa. Mobilen ringer (för säkerhets skull långt borta på laddning). Störtar upp. En ny Fb-vän frågar om han får göra ett reportage om mej och min trädgård. Tänka, tänka. Bestämmer att vi inte är mogna för det nu just, min trädgård och jag. Ger tips på ett annat trädgårdsfreak. Ut i trappan på nytt. Hittar städerskan. Berättar. Vi ska åtgärda. Hittar nycklarna. Åtgärdar mina spår,. Ringer orolig granne. Lugnet lägger sej. Puh.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar