lördag 8 juni 2013

Som mamma

Min mamma älskade när det hände nåt i stan. Det fanns inte den marknad, det musikframträdande, den varuhusöppning som hon inte bevistade. Och jag fnös väl litet ungdomligt karskt inom mej. Vaddå - springa på dylikt krafs. Nu förstår jag vad det var hon sysslade med. Hon gick ut för att träffa folk. Ibland säkert en mängd som hon kände - min mamma var en social dam - och som hon fick en pratstund med. Och ibland bara för att se folk.
Jag vet det för att jag känner litet lika själv. Vill söka mej ut till stan för att se folk, träffa folk. Och det bästa stället är  ju där det händer nåt.
Idag ska jag nog besöka Fiskets dag. För folket och fisken. Och sen har jag ju märkt att jag till min stora förvåning kan njuta av viss underhållning som bjuds på dylika evenemang. Säjer dock VISS underhållning.

Fiskets Dag 8.6.2013

På programmet bl.a. tal av stadsdirektör Tomas Häyry (kl. 11.30) och musik av Korsholm Big Band, samt mettävlingar och laxgissning. Författaren Hans Hästbacka är på plats kl. 10-12 och signerar sin nyutkomna bok 'Väckning 4.30', som säljs i fiskarförbundets tält.
Fiskets Dag ordnas i år lördagen den 8 juni kl. 9-14 vid Inre hamnen i Vasa. Liksom tidigare gäller det att reservera försäljnings-/utställningsplats på förhand skriftligt. Är du intresserad att delta kan du kontakta fiskarförbundet på tel. 06-3218 400 eller info@fishpoint.net
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar