måndag 17 juni 2013

Inspirationsstädning

Det är vad jag har sysslat med på torpet när gräset har varit klippt (det obligatoriska jobbet). Gått från ställe till ställe och sett vad som behöver göras. I egen takt och enligt inspiration. Har inte hunnit med sånt hemma just alls på ett bra tag. Men idag var det dags. Och nog finns det massor att fixa hemma också! Putsade porslin (säkert sånt jag skulle slippa om jag hade diskmaskin), paus för en loppisomgång - kom hem med mera porslin som putsades - såg att kaklen var smutsiga, kokade ur kaffekokaren, städade kylskåpet och mycket till. Och det sköna med inspirationsstädning är ju att det inte är akut - går att bryta när som helst och så blir det ju så fint. Dessutom upptäcker man vad man har. Och nu fick jag också maskrosvinet ner i källaren.
Och till skillnad från motsvarande verksamhet på torpet blir man inte svettig och inte heller myggbiten när man jobbar i hemmet i stan.


Små skålarna hittade jag på loppis för 1e - morgonmålsservisen blev  kompletterad med yoghurtskålar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar