måndag 3 juni 2013

Fiilis

Ibland ser jag på helt galna tv-program (trots att jag inte just ser på tv-program). Och handlar det om en serie så som jag får känsla för så kan jag hålla på i månader. Det kan vara Agatha Christie som känns som sommar. I och för sej inget galet i det. Det kan vara en larvig komedi som jag faller för ör att miljöerna tilltalar. Och larvig komedi är nog det jag just nu är fast i. Och orsaken är ganska gullig tycker jag - min mamma tyckte så om den. Det handlar om Familjen är värst. Om stock-konservative Archie Bunker och han hönshustru Edith och deras hippiedotter med dito pojkvän, sedermera äkta man. Jag minns bara hur mamma härmade Archie och Edith. Den här serien går nu i repris på nån Finlandskanal och jag spelar in varje avsnitt och njuter och ser. Ger mej sån hemkänsla...
(när jag googlade för att hitta bild såg jag att Edith (Jean Stapleton) just har avlidit, 90 år gammal)



http://www.youtube.com/watch?v=PkACOU_dF80

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar