fredag 3 maj 2013

Saltsug

Hörde för ett tag sen en förklaring till varför vi har så svårt att låta bli chipspåsen sedan vi öppnat den. Minns inte förklaringen men tyckte det var kul att höra eftersom det är så sant så. Det salta suger. Just nu har jag medwurst i kylskåpet och usch vad det har ätits många onödiga satser av det.Bara så där för att det har funnits där. Både salt och fett! Vågar inte köpa hem chips för jag vet vad som skulle hända. När B och jag nångång köpte chips bad jag honom gömma påsen när vi hade ätit det som kunde anses vara rimligt. Och sen tjatade jag tills han sade var han gömt den... Pust


1 kommentar:

  1. Det här låter sååå bekant. Men vi gillar det söta mer än det salta. Godis i alla former, dadlar, russin, nötter, you name it...Summan av kardemumman har blivit att INTE ha det hemma. Ibland dock, blir en helt vanlig skorpa ett fix....

    SvaraRadera