onsdag 15 maj 2013

På vägen

Jag är erkänt rörelselat. B brukade skämta med mej när jag gick min väg fram helt överlastad med saker istället för att gå flera gånger. Som han. Min rörelselättja syns också i mitt sätt att välja butik. Väljer sådana som ligger  bekvämt på min väg från jobbet. undantag Prisma o Supermarketen som är oanvändbara nu. Det betyder att min trädgårds- och hygienbutik heter Hongkong och min matbutik för små vardagsinköp heter Lidl. Inget fel på dem men utbudet är ganska snävt.
Inför veckosluten handlar jag utvalda produkter i Citymarket i centrum så inte är jag helt utan butiker med bredare sortiment. Och då handlar jag för veckan också. Släpar så armarna värker.
Den som alltså vill ha mej som kund - öppna butik på min hemväg från skolan
Annars har Lidl alldeles utsökta brödsorter - därbakade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar