måndag 20 maj 2013

Inte hungrig till matbutiken

Gå inte hungrig till matbutiken för då köper du allt möjligt onödigt. Brukar man säja. Jag har en variant på det : Gå inte till sommarklädbutiken varm och svettig. Det började med att jag såg snygga haremsbyxor på stans trevligaste biträde som finns på Kapp-Ahl (obs - ingen sponsring). De fanns i butiken. Och var svala, vida och bekväma. Och vi stod och berömde varann i kör - tjejen och jag. Tills jag insåg att jag absolut inte kan vara utan dessa haremsbyxor. I svart linne. Köpte. Efter det fanns det en massa sommarkläder som bara föll mej i ögonen. Toppar, t-shirts, lätta skor. Jag köpte inte. Gick hem fr att undersöka lagret av övredelar som passar till haremsbyxorna. Och insåg att man väl nog får strunta i gäddhänget och gå i ärmlöst. Och sparrisbenen och gå utan strumpor. Det är ju varmt!
Och byxorna är supersköna. Så kanske det inte är så dumt att gå till klädbutiken svettig...


1 kommentar:

  1. såg också på dem idag, men köpte inte, trots att jag var väldigt frestad

    SvaraRadera