lördag 18 maj 2013

Hot Saturday

Ja het på många sätt - denna lördag. Temperaturen var så hög när jag gick in mot stan att det inte var att tänka på standardplagget jeans. Lätt lång klänning och skjorta. Och barfota i sandaler. Hastigt på med nagellacket. När jag väl var i stan och på Möjligheternas torg insåg jag att jag var så trött efter en urusel natt - supervarmt i sovrummet - att jag inte klarade av att vistas bland folk. Orkade inte umgås och det var en massa bekanta på plats. Så jag gick hem och in i en relativt sval lägenhet. Man hör fågelsången här också.
Och mera hetta blir det när Finland möter Sverige i kvartsfinal i hockey. Konstigt nog så diggar jag att se hockey trots att jag ofta avskyr det jag ser - våld, machomentalitet och bufflighet.
Det tredje heta är Eurovisionsfestivalen som jag av tradition ska se trots att jag inte ser en sekund på underhållning annars. Jag har ännu inte hört Finlands bidrag - säkert hör jag till en minoritet i det hänseendet. Tycker det är kul med allt ståhej. Det är så oskyldigt med folk som klär sej i brudklänning. Såg en brudskyltdocka utanför en butik idag. Och visst katten gör tillställningen Finland och finlandssvenskheten gott. Så det ska nog följas med - får väl ta nån tupplur på dagen. Och som sig bör har jag inhandlat chips.
Så här lång allt gott och väl. Men sen förstår jag inte alls när/om man har hockey och festival så allvarligt att man blir arg om Finland inte placerar sej bra. Då har man nog missat nånting - det är en lek och inget annat.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar