onsdag 8 maj 2013

Helt borta

De två soliga dagar som jag har varit ledig har jag nog varit så långt borta från jobbet. Det har känts som sommarlov. Har varit ute på torpet och slitit med mitt nya sovrum. För jo, precis som många gånger förr rann småhusbyggarplanerna ut i sanden. Men denna gång ersättas de av en enkel lösning - tömma boden och fixa ett sovrum av den. Det bidde en fingertutt kunde man säkert säja... Men slitit har jag gjort och bra tycker jag det blev. Fräscht, trädoftande och ombonat. Och allt det som var i boden då? Ja, veden är intryckt (i säckar) i bastu och bastukammare - som tömdes på skräp ifjol, redskapen i kantoret , en del uppe på vinden, en "platskassekorv" undersoffan i köket. Det är nu så att man kan leva med det men på sikt måste det bli nån ändring - man kanske inte ska ha gräsklipparen i tamburen.
Många moment var nog sådana att jag saknade B som arbetskompis - men jag klarade det. Känns i kroppen minsann.
En intressant iakttagelse - när man vill nånting och vet vad man vill klarar man av att gå vidare trots att man inte vet hur allt ska fixas. På nåt sätt litar man på att man får nån idé. Och det fick jag.
Testade min fina viloplats och konstaterade att den fyller måtten. Det var bara datorn som fattades...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar