torsdag 23 maj 2013

Åtminstone Feng

Feng Shui betyder väl harmoni i hemmet. Inredningen - möblernas plats, färgharmoni mm. Och jag kan inte förstå annat än att det också betyder att man inte har ett överflöd av saker. Typ harmoni där också. Och i så fall har jag lång väg att gå. Är som bekant världens största hamster. Man kan ju behöva det - man kan göra nåt av det. Och det har visat sej att så fort man kastar nåt så behövs det.
 Men nån sorts måtta måste det vara ändå! Tror att jag blev obs på mina samlingar då jag tömde boden för att fixa sovutrymmet. Att se det som samlats där. Och hitta plats för det nån annanstans. Tex den enorma mängd plastpåsar! Som har städats ut i stan och tryckts in i boden.
Och i stan - jag har länge samlat på smör/margarinaskar. De är så bra att frysa in bär i. Jovisst men de är ju väldigt slitstarka och det kommer nya hela tiden. Dags för sanering. Och det har jag gjort idag Tadaa! Jag ska kasta bort  x (säjer inte vad x är) stycken askar. Och vips blev en hylla tom och jag kunde omfördela. Ta från ett skåp där dörren inte gick fast (trots att jag härom veckan kastade alla samlade filburkar). Kändes bra. Och kan säkert kallas åtminstone Feng.
Men vänta bara om inte nån kommer och efterlyser en stor mängd smöraskar för att använda som tegel i ett 
lekstugebygge.


1 kommentar:

  1. Men du kanske äger delikat material till workshopen Trädgårdskonst jag ska hålla i sommar i Sundom lärcenter? Återvinning och vågar jag säga "skrotkonst" är ledorden. Allt för att ge värme, skaparglädje och åtminstone lite feng i en trädgård. Smöraskar har jag inga idéer för, men säg vad du har så låter jag fantasin spinna :) Du är min favorithamster! Jag blir så glad av dina återvinningstankar.

    SvaraRadera