torsdag 25 april 2013

Ut ur idet

Trots att jag är en mörkerälskare måste jag ju nog erkänna att jag dras med av normala människors yra över att det blir vår. Och det att jag hänger med har nog att göra med att det blir så mycket mer praktiskt när det blir varmare. Man kan gå ut lättare klädd. Och man går ut mera. Och nog måste ju också jag erkänna att det är underbart när naturen väcks till liv. Men litet augustimörker kunde nog vara på sin plats.
En biprodukt av att man är mera ute är att man träffar sina grannar. Det finns sådana som jag knappt har sett under vintern. Litet konstigt men så är det. Vi är nästan som björnar i ide på vintern - åtminstone när det gäller att träffas och umgås på gården. Och nu strömmar vi ut och kollar hur vi har det efter idetiden.
Så visst hänger jag med i tjutet Välkommen vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar