lördag 6 april 2013

Klädkod

Lördag kväll och huhu hur jag ser ut. Säckiga kalsonger av "lamapaitstrikå", nerhasade knästrumpor och en långärmad vit undertröja. Samt en poncholiknande sak över detta. Huvuddelen är det som var under ytterkläderna när jag var ute. Helt på dekis. Men det är så jag gör här i min ensamhet. Klär mej bekvämt för att kunna slöa i soffan. Och oftast ganska fult. Undantaget är en väldigt vacker hemmaklänning. När Bo fanns klädde vi upp oss för att fira supé tillsammans...
Kanske för att jag klär mej som jag gör i ensamheten tycker jag det är så trevligt att klä mej normalt när jag ska ut. Till jobbet, på nån tillställning, ut på stan. Känner mej väl och elegant trots att det bara är en sportdräkt (bara de hasiga kalsongerna göms så...). Och jag läste just en Pirkkaniksi som gick ut på att man ska klä sej elegant och ha frisyren tiptop när man går ut på shopping - då får man bättre betjäning. Ligger nåt i det fast jag inte köper det helt och hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar