tisdag 26 mars 2013

Städa påsk

Tycker om påsken. Det ljusa. Det gula. Ledigheten (numera inte så stor skillnad med många lediga dagar normalt). Och städandet. Så skönt att på riktigt få in luft och ljus efter vintern. Känns redan när julen städas ut men dammet syns inte så bra i januari. Men nu! Har satsat på fleradagsstädning. Har golven klara. Idag piffade jag upp balkongen. Fast jag bara hade en liten morgonstund.
Och sen blir det traditionellt med tjejer på middag på lördag kväll.
Och en sak som jag har försökt leva upp till länge - leva stilla i stilla veckan. Det tror jag att jag fixar i år. Kommer att gå på en del aktläsningar med fin musik , behöver inte ränna runt på möten - det blir nog bra.
Och jag hoppas att jag inte ska vara för ansatt av tankar från den hemska tiden ifjol...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar