onsdag 20 mars 2013

Rapport från ett simhallsbesök

Ligger i soffan och pustar ut efter veckans simhallsbesök. 800 m (eller 900, man tappar lätt räkningen) och vattenjumpa samt bastu tar på. På ett skönt sätt. Min simteknik är usel och jag simmar långsamt men idag måster jag simma förbi framförvarande många gånger. Undrar om jag har blivit snabbare eller om jag hade sällsynt långsamma med mej på banan idag. Hade en farbror som luktade så ila fast han var i vattnet att man ville förbi också av den orsaken...
När jag satt i bastun med två andra damer och vi hade fått igång pratet kom en liten flicka in. Hon kunde ingen svenska och litet dålig finska. En tjej med invandrarbakgrund helt klart. Och det vill jag mena också på det att hon var så kommunikativ. De finlänska barn som vi brukar försöka få med i bastudiskussionen brukar vara ganska försagda. Men den här -hon berättade. Om att hon var första gången i simhall, om sin egen och syrrans simdräkt och annat smått. Härlig unge!
Vattenjumpan leddes av en ung , tydligen ny, instruktör. Inte speciellt inspirerande men vi gamla jumppare fick nog ut mycket av hans program. Effektivt med "korvarna" som skulle röras under vattnet. Ganska många herrar med i jumppan denna gång. Men igen iakttog jag samma sak. Hemanerna kunde tänka sej att vattenpromenera med flybälte medan de herrar som var med oss förmodligen m´var farbroder medlockade av sina tanter. Det är tydligen mindre knapsu med vattenpromenad än vattenjumpa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar