fredag 22 mars 2013

Anteckningar under...

"Ingen hade talat om för mig att känslan av sorg var så lik känslan av fruktan. --- När jag lägger fram dessa frågor inför Gud, får jag inget svar. Men en alldeles speciell sort av ’inget svar’. Det är inte den låsta dörren. Det är snarare en tyst blick som inte saknar medkänsla.”
C S Lewis skrev. Johan Fagerudd bearbetade och läste upp. Monologen Anteckningar under dagar av sorg. Fullbokade tillställningar. Jag tog mod till mej och gick idag. Påhejad av två som känner mej och som själva har hört. Men jag var nog rädd. Inte rädd för mina känslor men rädd för att inte veta hur jag skulle reagera. Utan fallskärm. Mycket glad att jag gick. Otroligt fint sätt att uttrycka en sorg. En intellektuell verbal person som får så mycket sagt att man vill suga in varje ord. Irriteras av att nån prasslar med programmet. Och än en gång kom jag till insikt om hur sorg är olika. Vissa gånger bara måste jag nicka medhållande - precis så! Och andra gånger för mej helt främmande tankar. Och dessutom fick jag bra samtal efteråt. Kvällen gjorde mej gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar