onsdag 20 februari 2013

Massage

Fick ett presentkort av kollegerna när jag hade fyllt 60. Till Day Spa och jag har hela hösten varit medveten om att jag borde beställa tid. Men det har inte blivit av. Dels är jag ju numera kroniskt dålig på att bestämma med för tider och dels är det nog på nåt sätt som om det där med massage inte skulle locka. Kan själv!
Men idag var jag nu äntligen och jag är helt tagen av hur skönt det var. Och jag vet att min datorsittande sorgevärkande kropp är mer eller mindre i baklås. Trots att jag rör mej och vattenjumpar. Och det var helt underbart när massörstjejen med sina starka hårda fingrar hittade de ömma punkterna. Och så hade vi intressanta diskussioner - om studier bland annat. Om det var det eller en miss - men hon höll på 45 minuter istället för de 30 jag hade beställt. Var så påverkad att jag kände mej nästan vinglig när jag gick därifrån.
Och så var det så vackert i det rum jag väntade - snygg inredning och skön bakgrundsmusik. Ska nog snart gå på nytt - har litet kvar på presentkortet.Och en liten detalj - som inte kostade dem mycket men som förstärkte känslan av lyx: Efter massagen blev jag bjuden på ett glas saft - ur ett vackert glas på fot. Och nu vet jag - massage är skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar