tisdag 15 januari 2013

Överflöd

Som fortsättning på gårdagens inlägg kan jag nu berätta att jag har städat in allt tillbaka. Tvättat, putsat och sorterat. Och njutit. För det är ju inte alls som nån på Facebook föreslog efter att ha sett min bild - Loppis nästa. Jag har många vaser och ljusstakar, ja - men det är kära tingestar!
Kom dock att tänka på att det var bättre förr. Före överflödet. När man tog fram ljusstaken för stora ljus, ljusstaken för små ljus. Och kanske värmeljusstaken. Och lilla vasen . Och stora vasen. Då hade man koll på vad man hade. Men sen kom de - presenterna, arvegodset, de billiga nyinköpen, satsningen på nåt dyrare, loppissakerna. Och till slut var det ett faktum - jag har ett överflöd av vaser och ljusstakar! Och älskar dem alla. Och så länge de ryms in i skåpet så... Och så länge man ser dem så att man minns vad man har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar