fredag 4 januari 2013

Kotikissa eller eremit

Jag har alltid trivts med att vara hemma och har i vissa skeden av livet t.o.m. tyckt att det har blivit för litet tid för att vara hemma. Nu har det ju faktiskt blivit mycket tid för att vara hemma och jag har börjat funderas om jag håller på att bli eremit. Det vill jag ju inte och det får jag inte heller. Men då det är så mysigt att bara slarva på hemma och mysa. Se tv, syssla vid datorn (och plattan) , läsa, handarbeta, pyssla. Går jag ut på stan tycker jag att det är så gott att få komma hem och ta en kopp kaffe. Och gott så - tänk om det skulle vara så att jag tycker det är hemskt att vara ensam hemma. För det är ju det jag är. Ensam. Det är bara så stort företag att engagera sej och bjuda hem nån. 
Men risken är ju att man blir alltför bekväm. Tycker att jag försöker ta mej ut på olika saker - men sen hastigt hem. Kurser - ja - men skönt att komma hem. Promenader - ja, men ganska korta har de blivit - så skönt att komma hem
Får se ni när det blir ljusare om det blir nån ändring - annars får jag nog tilltala mej själv på skarpen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar