fredag 23 november 2012

Helt klart juldags

Har varit - helt förståeligt - litet fundersam inför julen. Den är ju det bästa jag vet och jag brukar ta ut svängarna väldigt på mitt eget sätt. Och nu? Helt annorlunda och vilset. Och i minnet de finna jularna när allt var som förr och så fjolårsjulen med sjukdom och oro - och sjukhus... Den som lades i malpåse. Och så den här julen. Har åtminstone litet garderat mej. Firar julafton med min syster och så får väl resten bli som det blir. Kanske bra.
Och jag märker nog att jag kan tänka jul. Spelar julmusik som bäst. Håller på och stöper ljus. Ska tillverka jultändsticksaskar. Pysslar litet med presenter. Illuminerar. Har tänkt på julkort. Kan sjunga julsånger i kören. Det kanske börjar räcka för att det ska bli en rimlig jul. Men först efter julen vet vet vi hur det blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar