söndag 28 oktober 2012

Rösta på riktigt

Idag fick jag rösta på riktigt. D.v.s. på valdagen. Med vajande fanor och högtidlig känsla. Kändes fint. Har så många gånger suttit i valnämnd och följaktligen varit tvungen att förhandsrösta. Jag av alla människor! Jag som har skrivit insändare mot förhandsröstning. Det var när jag nånstans fick tag i nån uppgift om hur dyrt det blir med all hantering kring densamma. Hade t.o.m. ett pris - minns nu inte vilket. Accepterade förhandsröstning bara om det av olika orsaker inte var möjligt att rösta på valdagen. Jag tror att jag fick rum i etern också! Mitt agerande lär ha lett till att en gosse trodde att det kostade att rösta! Nåväl, jag har accepterat att den moderna människan behöver ha flexibilitet och kunna rösta när det passar. Men själv röstar jag helst när flaggorna vajar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar