torsdag 11 oktober 2012

Nätkonstigt

Tre upplevelser på nätet som jag vill delge er bloggläsare
1) Jag har två Facebookprofiler - en privat och en jobbdito. Är inloggad på båda samtidigt via olika browsers. delad personlighet eller?
2) Ännu mer delat - gick in på en bekants Fb-konto (med tillstånd förstås) för att hjälpa honom med nåt i inställningarna. Han var också inloggad och utan att tänka på vara jag var började jag chatta med honom (som honom) och han svarade som sej själv...
3) Igår skulle jag kolla vad en studerande ser i min distanskurs. Ändrade mina rättigheter från administratör till elev. Det funkade nog bra men sen kunde jag ju inte ändra tillbaka eftersom jag inte hade administratörsrättigheter. Dumdum! Ropade på hjälp av medadministratören och det fixade sej

Att så i datavärlden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar