söndag 7 oktober 2012

Man lär sej

Har inte så stor erfarenhet av att sälja på nätet. Via nätloppisar alltså. Och det märks. Hade ett avtal idag om att en person skulle anmäla huruvida han kommer efter Sundomsoffan idag kl 12. Inget meddelande ännu kvart före. Och vädret var så att jag ville gå ut. Stressigt. Gick o skrev att han inte år tag i mej. Och så hade jag lärt mej redan att sätta en gräns. Att om jag inte hör nåt så går den till nästa intresserade. Och så blev det men ett underligt velande och väntande. Man vill ju vara så juste. Men nu har jag nästa på gång och det är människor jag känner. Bra! Och nästa gång - klara deadlines! Har också en småpryl som en vill ha och vi bara inte kommertill skott med hur vi ska träffas. Så man ska nog vara ganska energisk för att mäkta med att  sälja på loppis. Och det att skicka - det kommer jag aldrig att börja med. Jättejobbigt! Hörde dessutom en som skickade mot postförskott och sen var köparen inte och löste ut varan...

2 kommentarer:

  1. Sålde rätt mycket saker i Vasa i somras genom facebook loppis och det är nog rätt så tidskrävande och just att få tag på folk osv osv..Var det inte nåt "garage-sale" i Sundom i augusti? Flera hus sålde sina grejer? Sånt är betydligt roligare tror jag!

    SvaraRadera
  2. Jo du har rätt att det finns trevligare sätt att sälja än på nätet. Men garage-sale kräver att man har mer att sälja än en soffa och ett köksmöblemang och det trevliga torgloppiset kräver att man har mindre prylar än en soffa och ett köksmöblemang. Men jag är nöjd, mina grejer kom till ett gott hem...

    SvaraRadera