tisdag 2 oktober 2012

Håkki

Dvs ishockey och egentligen mycket mer. Och det som nu surrar i media - våldet. Och den speciella match där våldet var av den art att det har lett till polisundersökning. Jag vet att jag är ute och cyklar när jag skriver på det här temat eftersom jag är helt oinsatt. Men när jag i tv-rutan ser det som det handlar om kan jag bara inte låta bli att reagera. Och reagera på att det skulle vara nån diskussion om att det skedda är helt förkastligt. Misshandel vill jag kalla det! Och våld i idrott  över huvud taget - det får inte tolereras. Spelarna (speciellt de på hög nivå som det här handlade om vad jag kan förstå) är ju idoler för ungdomar och därmed får de bara tänka på hur de beter sej. Man har ansvar inför den man har gjort tam  - för att litet modifiera Lille prinsens uttalande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar