onsdag 8 augusti 2012

Oordning på torpet

Jag hade idag på min skördefärd besök av granntorparinnans trevliga barnbarn, 6 år på det sjunde. Han var av den bestämda åsikten att min trädgård var vanvårdad. Gräset behöver klippas sa han och han var nog inte så imponerad av mina små försök att för hand rensa litet bland ogräset. Du får nog låna mommos trimmare. Och visst hade han rätt, gossen. Gräsklipperiet har lagts åt sidan. Jag far för att skörda. Idag hade jag faktiskt tänkt sätta min lediga dag på att sköta trädgården men så regnade det på förmiddagen och nu på kvällen skördade jag och rensade smått. Men bara det blir fina klara höstdagar - då ska det jobbas!
Inomhus städade jag upp efter att jag tillsammans med M hade fått upp årets avlagringar på vinden - och där fick jag beröm av gossebarnet (som inte hade varit inne i mitt hus tidigare). Det finaste hus han hade sett! Tackar och bockar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar