tisdag 7 augusti 2012

Färdigskrivet

Nu har jag skrivit det jag hade tänkt skriva om tankar kring sjukdom, död och liv. Det har varit gott att skriva av sej och jag hoppas jag inte har gått över gränserna för vad man kan skriva...
Det att jag slutar betyder inte att det inte skulle finnas mer att skriva om - det kommer säkert att komma - och inte heller betyder det att sorgen och saknaden skulle vara borta. Kommer aldrig att försvinna!
Men det att jag har börjat jobba betyder nog att ett nytt blad vänds. Det har varit gott att börja jobba och också att kunna jobba utan oro över hur B har det hemma. Att få känna att man är helt och hållet närvarande.Och nu hoppas jag att det ska komma andra teman att skriva om. Det är underbar tid årstidsmässigt. Mörka kvällar och i bästa fall varmt och doftande. Skörden är mogen och jag har tid att njuta av naturens terapi bara jag tar mej för att göra det. Jag jobbar dock bara 40%.

1 kommentar:

  1. Jag har läst det du har skrivit nu i efterhand efter att jag hittat till din blogg och ville bara säga att jag blev väldigt berörd av det du skrev och att jag tänker på dig. Kämpa vidare! /Stefanie

    SvaraRadera