söndag 14 augusti 2011

Skolstart




Imorgon startar det på riktigt. Eller egentligen på tisdag när eleverna, dvs studerandena, kommer. Imorgon är det fortbildning och planering. Men jag har haft förmånen att mjukstarta. Har varit på jobb redan en vecka. Och det är så skönt. Att få smyga in i jobbet och starta utan dramatik. Att ha planerandet uppdaterat när stressandet startar. Och det är klart att det känns litet virrigt att börja för många. Ettorna som är helt nya tom i skolformen. Och kanske för de äldre studerandena som eventuellt ännu har dygnet svängt uppochner. Men jag vet att många av dem har jobbat och haft verkligt tuffa tider så en del får det lugnare. Kanske tom en del lärare känner det virrigt den första tiden. Att starta till 100 % direkt från semestern. Lyckliga jag. Mjukstart! Och ja, jag glömde att säja att jag jobbar bara 40% i år. Deltidspensionär med 2 jobbdagar per vecka.

1 kommentar:

  1. Lilian Sohlström-Kaustinen15 augusti 2011 kl. 11:40

    Har en dotter som börjar i högstadiet idag. Minns som vore det idag känslan då man började i Petalax högstadium...:)) Man fattar inte hur snabbt tiden går...H Lilian Sohlström-Kaustinen

    SvaraRadera